czwartek, 6 stycznia 2011

Skróty klawiszowe w Excelu. Jak zoptymalizować pracę z arkuszem


Poniżej zamieszczam listę najczęściej wykorzystywanych skrótów w Excelu, które z pewnością przyśpieszą pracę z arkuszem kalkulacyjnym.


Podstawowe skróty (według mnie niezbędne):             

F2                      rozpoczęcie edycji komórki
CTRL + C             kopiuje dane z zaznaczonego zakresu
CTRL + V             wkleja dane przechowywane w schowku
CTRL + X             wycinanie dane z zaznaczonego zakresu
CTRL + Z              cofa ostatnio wprowadzoną zmianę
CTRL + A             zaznacza cały zakres dookoła aktywnej komórki, w przypadku braku tekstu obok aktywnej komórki zaznacza cały arkusz
CTRL + S              zapisanie skoroszytu
CTRL + W             zamyka otwarte arkusze, nie zamykając programu excel
ALT + F4              zamyka skoroszyt
               

Dodatkowe skróty wspomagające pracę:

ALT + O + R                         minimalizuje wstążkę, dzięki czemu powiększa obszar na którym pracujemy, aby cofnąć naciśnij ECS       
CTRL + ; (średnik)                wstawia bieżącą datę
CTRL + SHIFT + ; (średnik)   wstawia bieżącą godzinę
F7                                      sprawdzanie pisowni
F12                                    otwiera okno zapisz jako
CTRL + SHIFT + - (minus)    usuwa obramowanie
CTRL + ' (apostrof)              kopiuje formułę z komórki powyżej
CTRL + SHIFT + ` (tylda)     nadaje zaznaczonemu zakresowi format Ogólne

Jeżeli potrzebujesz innych skrótów pełny wykaz wraz z opisem znajduje się tutaj.

1 komentarz:

  1. Ja polecam wybór najciekawszych skrótów zebranych w jednym miejscu idealnie do wydrukowania i trzymania na biurku.
    http://www.profesja-szkolenia.pl/sk.xlsx

    OdpowiedzUsuń